Kurser

Det är inte alltid lätt att vara förälder idag. Vi ger dig tips på verktyg som du kan använda för att känna dig ännu tryggare i din föräldraroll.

Läs mer om Triple P

Här hittar du information om COPE föräldrautbildning

Spädbarnsmassage-
Spädbarnsmassage är en kärleksfull beröring av huden. Spädbarnsmassage innebär stimulering av alla sinnen. Det är ingen behandling utan en stund av avslappning och välbefinnande för både förälder och barn.

Den stillhet och och koncentration som kan uppstå med ditt barn under massagen är värdefull för er bägge två. Det är en upplevelse med alla sinnen och ett tillfälle att vara nära varandra, en möjlighet att stärka anknytningen mellan dig som förälder och ditt lilla barn.

"Spädbarnsmassage kan:
- stärka förmågan att tyda barnets kroppsspråk och signaler
- utveckla den kärleksfulla, känslomässiga bindningen mellan förälder och barn
- hjälpa barnet att slappna av
- stimulera och reglera barnets andning, blodcirkulation och matsmältning
- hjälpa barnet att frigöra stress
- ofta lindra barnets besvär vid magknip och koliksmärtor."

Ålder 2-4 månader.

Spädbarnsmassagekursen omfattar 5 träffar på 1-1,5 timme per gång. I en grupp på ca fem personer visar en utbildad instruktör dig hur du kan ge ditt barn massage.
Anmälan gör du till öppna förskolan.

Ring Ann-Christin om frågor och anmälan, telefon 727 76 17

Uppdaterad: