Delta på Öppna förskolans digitala träffar

Så fungerar en digital träff.
Du behöver ladda ner gratisappen Teams till din dator, mobil eller surfplatta för att delta i våra digitala aktiviteter.  När det är dags behöver du bara klicka på teamslänken som kommer upp på Liljeforstorgs öppna förskola sida på facebook. Vissa träffar är med begränsat antal platser, då får du anmäla dig med din e-post adress och får då en personlig digital inbjudan som du loggar in via.
I babygruppen/sången deltar du med din baby. Barnet är inte aktivt via skärmen utan under babysången har du fokus på barnet och du och ditt barn har en mysig stund tillsammans medan vi sjunger.

Det här kan de digitala träffarna att innehålla

Vi utgår från vad vi brukar göra på de vanliga fysiska träffarna och ser vad vi kan anpassa till de digitala träffarna. Några idéer om vad de digitala träffarna kan innehålla är:

· Föräldrastödjande utbildningar innehållande anknytningsteorin, språk och kommunikation.

· Jämställt föräldraskap.

· Motorik och rörelse.

· Mat- och sovvanor.

· Spädbarnsmassage.

· Sångstunder.

· iHUB-grupper-tidig introduktion i svenska samhället för nyanlända.

· Triple P föreläsningar-på svenska, arabiska, engelska.

· Ta in samverkans partners som folktandvård , trafiksäkerhet och dietist.

Välkommen att anmäla dig!

13 januari 2021